نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتمند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین عزیزی: هیات فوتبال دکان و دستگاهی است تا عده‌ای در آن نان بخورند همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو
سرخط خبرها

خط و نشان خراسان برای کاراته ایران

  • کد خبر: ۱۸۹۹۱۰
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
خط و نشان خراسان برای کاراته ایران
مشهدی‌ها در رقابت‌های بین‌المللی کاراته جام هشتمین خورشید درخشان ظاهر شدند.

شهرآرانیوز، رقابت‌های بین‌المللی کاراته جام «هشتمین خورشید» با معرفی نفرات و تیم‌های برتر به پایان رسید و مطابق انتظار ایران به مقام قهرمانی رسید، اما درخشش خیره‌کننده خراسانی‌ها در این دوره از مسابقات از نکات جالب توجه بود؛ جایی که بیشتر مدال‌های ورزشکاران ایرانی این دوره از مسابقات را ورزشکاران استان میزبان کسب کردند.

این دیدار‌ها در دو بخش کومیته و کاتا و در سالن شهیدبهشتی مشهد برگزار شد و در پایان نتایجی درخشان برای خراسانی‌ها داشت. این رقابت‌ها ابتدا قرار بود با شرکت هجده کشور خارجی برگزار شود، اما درنهایت حضور پنج کشور خارجی در این تورنمنت هم غنیمت بود. حضور ۱۱۰۰ کاراته‌کا از کشور‌های ایران، تاجیکستان، ترکمنستان، چین، عراق و افغانستان در این دوره از مسابقات، سطح کیفی آن را بالا برده بود. البته نباید فراموش کرد که بسیاری از ستاره‌های کاراته ایران در این تورنمنت غایب بودند.

۶۶ مدال سهم خراسان میزبان

کاراته‌کا‌های خراسان‌رضوی در این دوره از مسابقات توانستند درمجموع کاتا و کومیته ۶۶ مدال برای کاروان ایران به ارمغان بیاورند. بر این اساس در بخش کومیته استان خراسان‌رضوی ۴۸ مدال به دست آورد و در بخش کاتا به هجده مدال رسید. در کومیته و در رده سنی نونهالان خراسانی‌ها دو طلا، شش نقره و هشت برنز به دست آوردند.

در کومیته نوجوانان یک طلا، یک نقره و هفت برنز، در جوانان دو طلا، یک نقره و چهار برنز، در امید‌ها یک طلا، دو نقره و چهار برنز، در بزرگ‌سالان دو طلا، یک نقره و پنج برنز و سرانجام در رده سنی پیشکسوتان کاراته‌کا‌های کومیته خراسان توانستند یک مدال برنز به دست آورند. در بخش کاتا هم خراسانی‌ها مدال‌های رنگارنگی را به دست آوردند؛ در رده سنی نونهالان دو طلا، دو نقره و یک برنز، در رده سنی نوجوانان یک طلا، یک نقره و یک برنز، در رده سنی جوانان یک برنز، در امید‌ها یک طلا و دو نقره، در بزرگ‌سالان یک نقره و یک برنز و در رده سنی پیشکسوتان نیز یک طلا، یک نقره و دو برنز برای خراسانی‌ها به دست آمد.

قهرمانی در جام هشتمین خورشید

در پایان رقابت‌های جام «هشتمین خورشید» در بخش کومیته تیم ایران با کسب ۲۶ طلا، ۲۷ نقره و ۵۸ برنز به مقام قهرمانی رسید. تیم عراق با پنج طلا، سه نقره و شش برنز بر سکوی دوم ایستاد و تیم افغانستان هم با سه طلا، چهار نقره و سه برنز سوم شد. در بخش کاتا هم تیم ایران با شش طلا، هفت نقره و دوازده برنز اول شد و تیم‌های عراق و افغانستان دوم و سوم شدند.

در میان خراسانی‌هایی که توانستند در کومیته و کاتا، در رده‌های مختلف سنی و اوزان مختلف به مقام قهرمانی برسند، می‌توان به این ورزشکاران اشاره کرد: سورنا نوری‌سیستانی، امیرعباس خادمی‌نسری، حسین سلطانیان، محمدیاسین قنبری، علیرضا براتی، سیدعلیرضا حقیرالسادات، یونس نظامی، مهدی قلیچ‌زاده، علی حمیداوی، مصطفی ریگ‌افراز، امیرحسین بهشتی، محمدابراهیم علمدار، محمدصدرا پیراحمدی، مهدی احمدی و وحید مرادیان که همگی طلا گرفتند.

ایجاد انگیزه، هدف اصلی تورنمنت

تورنمنت بین‌المللی کاراته جام «هشتمین خورشید» منتقدان خاص خود را هم داشت. یکی از موضوع‌هایی که بیشتر منتقدان به آن اشاره کردند، سطح کیفی مسابقات بود و اینکه استان میزبان صاحب مدال‌های زیادی می‌شود، از کیفیت پایین بازی‌ها حکایت دارد.

با وجود این، هادی امیری، رئیس هیئت‌کاراته خراسان‌رضوی، درباره هدف استان از برگزاری این مسابقات گفت: استان خراسان‌رضوی خوشبختانه ظرفیت‌‎های خوبی از نظر زیرساختی دارد، اما اگر بخواهیم ورزشکاران در بخش قهرمانی هم نتایج خوبی بگیرند، باید میدان‌های بزرگی ببینند و چه بهتر که این مسابقات بزرگ در شهر خودشان باشد. به همین دلیل این تورنمنت را برگزار کردیم. امیری بیان کرد: خوشبختانه برگزاری این مسابقات خروجی خوبی هم داشت و وقتی به نتایج نگاه می‌کنیم، می‌بینیم ورزشکاران خراسانی عملکرد خوبی داشتند و فقط باید برای آن‌ها انگیزه ایجاد کنیم.

پیشرفت محسوس در یک سال گذشته

کاراته خراسان‌رضوی از یکی‌دو دهه پیش در سطح ملی خاموش است و هیچ‌گاه در سطح اول تیم‌ملی و رده سنی بزرگ‌سالان قهرمانان بنامی نداشته است. با این همه، در یک سال گذشته به نظر کاراته استان مسیر خوبی در پیش گرفته و برگزاری مسابقات جام «هشتمین خورشید» تکمیل‌کننده همین مسیر است.

امیری، رئیس هیئت‌کاراته استان، در این‌باره بیان کرد: در یک‌سال گذشته ما در رده سنی پیشکسوتان عنبرانی را داشتیم که مدال طلای پیشکسوتان را به دست آورد. در رده سنی بزرگ‌سالان امیر اسلامی طلا گرفت، در رده سنی امید‌ها مهدی قلیچ به مدال نقره کشوری رسید و در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان هم به‌ترتیب یوسف نیک‌روش و امیرعلی تیموری به مدال‌های برنز و طلای کشوری دست یافتند.

وعده سوپرلیگ پس از تورنمنت بزرگ

رئیس هیئت‌کاراته خراسان‌رضوی در پایان مسابقات جام «هشتمین خورشید»، وعده‌ای بزرگ به جامعه کاراته استان داد. او با اظهار این مطلب که بسیاری از کاراته‌کا‌های خوب استان در تیم‌های بزرگ لیگ‌برتر کار می‌کنند، اظهار کرد: اکنون ما امیر اسلامی را در تیم دانشگاه آزاد، قهرمان هشت‌ساله سوپرلیگ داریم.

مهدی قلیچ و بسیاری دیگر هم در دیگرتیم‌های خارج از استان مبارزه می‌کنند. ان‌شاءا... در سوپرلیگ فصل پیش روی کشور یک تیم در بخش آقایان و یک تیم در بخش بانوان از مشهد خواهیم داشت. مسابقات سوپرلیگ کاراته کشور از اوایل آذر آغاز خواهد شد و امسال می‌خواهیم در سوپرلیگ تیم‌داری کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->